تشکیل پلیس قضایی موجب کاهش اطاله دادرسی می شود

ارسال شده توسط ادمین در 20 دی 1393 ساعت 23:07:21

تشکیل پلیس قضایی موجب کاهش اطاله دادرسی می شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تشکیل پلیس قضایی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بوده و اهمیت این موضوع برای دستگاه قضا قابل درک و مهم است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: تشکیل پلیس قضایی یک ضرورت غیرقابل انکار و اجتناب ناپذیر برای دستگاه قضا بوده و جایی برای هیچ‌گونه شک و تردیدی وجود ندارد که باید تشکیل شود.

وی با بیان اینکه تشکیل پلیس قضایی کمک موثری به اجرای عدالت و ایجاد امنیت می‌کند، خاطرنشان کرد: تاخیر در ایجاد تشکیل پلیس قضایی در واقع یک آسیب در این حوزه بوده؛ چراکه با ایجاد چنین موردی بسیاری از مشکلات و موانع دستگاه قضا مرتفع خواهد شد.

صادقی‌نیارکی با اشاره به اینکه اجرای عدالت و امنیت نیازمند ابزار در اختیار است، افزود: در حال حاضر ضابطین قضایی و نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند، اما ابزاری که در اختیار دستگاه قضا باشد که بر آن اشرافیت وجود داشته باشد، نیست.

وی ادامه داد: ایجاد امنیت نیازمند ابزاری در اختیار دستگاه قضا است تا دستورات قضایی سریع‌تر و با فوریت و دقیق انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین به دو مورد از ویژگی‌های پلیس قضایی اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های پلیس قضایی این است که این پلیس به شکل کامل در اختیار تشکیلات قضایی قرار دارد.

وی در خصوص ویژگی دیگر تشکیلات پلیس قضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز در نیروی انتظامی ضابط خاص وجود دارد و در قسمت‌های مختلف فعالیت می‌کنند، اما تشکیل پلیس قضایی نیازمند کار حرفه‌ای بوده و بر همین اساس باید مهارت‌های لازم در این عرصه تعلیم داده شود.

صادقی‌نیارکی تاکید کرد: انجام کارهای قضایی و تشکیل پلیس در این زمینه، نیازمند دستورات قضایی بوده و باید آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی ارائه داده شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل پلیس قضایی در راستای ایجاد امنیت و اجرای عدالت یک کار ضروری است، اظهار کرد: پلیس قضایی باید هرچه زود‌تر راه‌اندازی شود تا به عنوان ابزار کارآمد و متخصص در اختیار تشکلات قضایی قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه تشکیل پلیس قضایی به فرایند قانون‌گذاری کمک می‌کند و قطعا مشکلات مردم را مرتفع خواهد کرد، اضافه کرد: پلیس قضایی ارائه خدمت به جامعه شهروندی را آسان و دقیق کرده و بسیاری از موانع و مشکلات را در دستگاه قضا از بین می‌برد.

صادقی‌نیارکی با اشاره به اینکه تشکیل پلیس قضایی برای انجام کارهای شخصی نیست، بلکه کارهای حقوقی و قضایی را دنبال می‌کند، یادآور شد: با ایجاد پلیس قضایی اطاله دادرسی به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد؛ چرا که یکی از گلایه‌های مردم در دستگاه قضا موضوع اطاله دادرسی است.

ایسنا

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080